Solex tocht Dwingelderveld
Vrije tijd bestedingen
Afgelopen zaterdag 22 juni ’26 moesten we ons melden om 11.00uur bij Solex verhuur Ruinen aan de Oldenhave 7 in Ruinen.
Bijna iedereen was op tijd, het was inmiddels 11.10uur en er waren twee personen er nog niet. Ze zijn gebeld, maar door vele wegafsluitingen wisten ze niet hoe ze moesten rijden. Er werd ze verteld, rij maar gewoon langs de wegafzetting. Besloten werd om vast groep één uit te leggen wat er te wachten stond en hoe je met de solex om moest gaan. Gelukkig kwamen ze er om 11.20uur het erf oprijden. Toen groep één vertrok werden wij als groep twee geïnstrueerd, nadat hij (Nick) dat gedaan had gingen wij ook op stap met de Solex. Helm op, de één in de korte broek en de ander in een lange broek reden we richting de lunchplek. Het was een mooie tocht tussen de landerijen door richting Uffelte. Daar hebben we geluncht bij wegrestaurant Fredrikshaven. De lunch was heerlijk en goed verzorgd met zelfs een lekker kroket erbij.
Nadat iedereen zijn buikje vol had gegeten stapte groep één weer op de solex en zijn richting het eindpunt gereden weer tussen de landerijen door, wij als groep twee hadden eigenlijk wat lang moeten wachten want we sloten bij groep één bijna aan. Niet te min, het was een heerlijke solextocht en wat hebben we gelachen, en hadden het weer gelukkig ook nog is mee zitten.
Groetjes Pv Santé lid.








